Blekinge Läns Tidning logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons
Insändare

Dagens ris till BLT - med svar från VD

Dagens ris till BLT som inte kan se till så att man får tidningen som man ska. Den ska vara utdelad kl 07.00 men när man ringer för att stämma av ifall den är utdelad så får man till svar att utdelningen är försenad och beräknas vara klar kl 07.59, 08.59 eller 09.59.
Dagens ris • Publicerad 8 juli 2024 • Uppdaterad 9 juli 2024
Detta är en insändare i Blekinge Läns Tidning. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Nu är jag så trött på detta, för jag vill läsa tidningen som en papperstidning, skriver Lena.
Nu är jag så trött på detta, för jag vill läsa tidningen som en papperstidning, skriver Lena.Foto: Larsen, Håkon Mosvold

Jag har varit i kontakt med BLT många gånger men får alltid bortförklaringar om att vi ligger bland de sista på rundan, utdelaren har många andra saker att dela ut som till exempel Early Bird. Är det så, får de väl minska utdelningsområdet och anställa fler tidningsutdelare?

Vi betalar för att få papperstidning men får ändå läsa den på Ipad varje dag. Vi har prenumererat på BLT sedan 1976 och det har fungerat tidigare men nu då inte det senaste året. Nu är jag så trött på detta, för jag vill läsa tidningen som en papperstidning. Gör om och gör rätt!

Annons

Lena

Svar: Tack för att du tog dig tid att dela dina synpunkter. Jag förstår att vår bristande leveranssäkerhet har varit frustrerande och jag vill uppriktigt be om ursäkt för de besvär detta har orsakat dig.

Vi tar dina klagomål på största allvar och jobbar hårt för att förbättra våra leveranser. Vi balanserar en minskande mängd morgontidningar med att hålla kostnaderna nere, bland annat genom att distribuera paket från Early Bird. Detta hjälper oss att fortsätta leverera BLT och andra tidningar så kostnadseffektivt som möjligt.

Vi ser ständigt över våra rutter för att förbättra leveranssäkerheten och möta era förväntningar. Vi är fast beslutna att bli bättre, och din feedback är värdefull för oss.

Tack för din förståelse och för att du hjälper oss att bli bättre.

Lena Brink,

VD för Point Logistik

Annons
Annons
Annons
Annons